|
Class:9 |
|
Data:02.10.17 |
|
The theme of the lesson: Memory test. Active vocabulary |
|
The aims of the lesson: |
|
Educational:формирование рецептивных и репродуктивных коммуникатив- |
|
ных навыков по теме Memory test. Active vocabulary |
|
Формирование рецептивных грамматических навыков, активизация изучено- |
|
го лексического и грамматического материала |
|
Developing: развитие речи учащихся посредством обогащения словарного |
|
Запаса через активизацию изученной лексики и семантизацию новой путем
|
|
Использования языковой догадки, развитие культуры, диалогической речи и |
|
Самостоятельное оценивание |
|
Bringing-up: прививать уважительное и почтительное отношение друг к |
|
другу, формировать чувство ответственности, дисциплинированности, |
|
Собственного достоинства, бережного отношения к учебнику |
|
Inter-subject connection: Russian |
|
The type of the lesson: testing |
|
Methods of teaching: testing |
|
The equipment of the lesson: test |
|
The procedure of the lesson |
|
I) Organization moment |
|
a) greeting |
|
b)warm up |
|
c) Checking the homework |
|
II) Checking up |
|
III) New lesson |
|
Introduction the pupils with the theme and aims of the lesson |
|
Complete the sentences a) There are many _____ between my two brothers. They aren’t similar b) Your diet may cause ____ problems for you c) Drivers must be ____, especially in rush hours d) You’ ve to take ____ for yourself e) He can’t make any _____. I decide where to go, what to buy. f) Who is the ____of this shop? g) Smoking is ______ for your health. |
|
IV) Conclusion |
|
Checking up |
|
Marks |
|
|
|
|
|
V) Home task |
|
Ex 6 p 26 write 5 sentences with N and Adj |
|
|